مصاحبه آرشیو خبر ها
حضور برخی ها در رادار یووه دور از انتظار است

حضور برخی ها در رادار یووه دور از انتظار است

 

«صادقانه بگویم من هم از این خرید متعجب شدم؛ اصلاً انتظار نداشتم بازیكنی مثل او در رادار یوونتوس قرار داشته باشد. » صاحب این جمله نه یكی از پیشكسوتان یووه و نه از میان روزنامه‌نگاران ورزشی در ایتالیا كه از انریكو والنتینی مدافع ایتالیایی‌الاصل و 31 ساله باشگاه نورنبرگ آلمان و یكی از دوستان نزدیك آندره‌ا پیرلو سرمربی یووه است. انریكو سالهاست یكی از هواداران پروپاقرص بیانكونری است و علی‌رغم حضور در باشگاهی آلمانی علاقه‌اش به یووه را آشكارا و بارها ابراز كرده است. دقایقی پای حرف‌های شنیدنی‌اش نشستیم و گفتگویی كوتاه با او انجام دادیم كه بخش‌هایی از آن را با هم مرور می‌كنیم:

 

 

دورنمای یوونتوس از آلمان چطور به نظر می‌رسد؟!

 

راستش خیلی هیجان‌زده و مضطرب هستم. نمی‌توانم صبر كنم تا یوونتوس جدید را در زمین ببینم.

 

از آندره‌ا (پیرلو) چه خبر؟

 

باورم نمی‌شود؛ همین چند ماه پیش بود كه با آندره‌ا در یك رستوران ایتالیایی در نورنبرگ نشسته بودیم و نوشیدنی می‌نوشیدیم. لحظات بسیار خوبی بود؛ در كنار او بودن جز این نیز نمی‌تواند باشد. او چه در قاب تلویزیون و چه از نزدیك همان متانت و كاریزمای همیشگی‌اش را دارد. چند دقیقه‌ای پیش هم بودیم و هرگز نمی‌دانستم كه در مقابل سرمربی آینده یوونتوس نشسته‌ام.

 

شما خودتان فوتبالیست هستید؛ صادقانه نگران عدم موفقیت آندره‌ا در یووه نیستید؟ هرچه باشد او حتی سابقه مربیگری در رده‌های پایه را نیز در كارنامه‌اش ندارد!

 

اتفاقاً این مورد كمابیش در باشگاه ما نیز اتفاق افتاده است. رابرت كلاوس دو ماه پیش به عنوان سرمربی نورنبرگ انتخاب شده. برای شما كه شاید او را نشناسید باید بگویم در آلمان به او لقب «ناگلزمن دوم» داده‌اند و بسیار امیدوارند مثل سرمربی لایپزیش یكی از مربیان جوان و موفق فوتبال آلمان باشد. نكته مهم اما اینجاست كه در یك ماه نخست حضورش در تیم تأثیر فوق‎‌العاده‌ای بر بازیكنان گذاشته و همه به موفقیت تیم بسیار امیدوار شده‌ایم. مهم‌ترین چیزی كه این حس را در ما ایجاد كرده نزدیك بودن نزدیك بودن گروه سنی او با بازیكنان و درك متقابلی است كه به نسبت مربیان مسن‌تر دارد.

 

یعنی فكر می‌كنید این فرمول در مورد پیرلو هم جواب می‌دهد؟

 

شاید حتی بیشتر! پیرلو كاریزمایی دارد كه شاید كسی در موقعیت او از آن بهره‌مند نباشد. او به خوبی یوونتوس را می‌شناسد و كنجكاوی‌های فراوانی برای دیدن او در كسوت سرمربی وجود دارد. آندره‌ا می‌تواند مثل دوران فوتبالش، بر روی نیمكت نیز یك «استاد» به تمام معنا باشد.

 

شما از یولیان ناگلزمان نام بردید؛ آیا واقعاً پیرلو و او با هم یكسان هستند؟

 

شاید كمی زود باشد كه پاسخ روشنی به این سؤال بدهم. هنوز كسی از ذهنیت تاكتیكی پیرلو خبر ندارد. ناگلزمان در تركیب سبك‌های مختلف با یكدیگر متبحر است؛ كاری كه تا پیش از این كسی در آلمان انجام نداده بود. او به‌تازگی 33 ساله شده اما پیرلو وقتی همسن او بود همچنان در مستطیل سبز می‌درخشید. شاید همین تجربه بیشتر فوتبال و اختلاف سطح میان پیرلو و ناگلزمان باعث شود با یك مربی به مراتب بهتر مواجهه شویم.

 

به نظر می‌رسد شما به موفقیت پیرلو در یوونتوس امید فراوانی دارید و در انتظار دیدن قهرمانی او در ایتالیا و حتی اروپا هستید؛ عناوینی كه او پیش‌تر به عنوان بازیكنان به آن دست یافته و تنها انجامش در كسوت مربی مانده.

 

فوق‌العاده خواهد بود؛ چیزی در مایه‌های یك اتفاق حماسی. البته من بیشتر دوست دارم او جام قهرمانی اروپا را به تورین هدیه بدهد. (خنده) معتقدم كمی بدشانسی باعث توقف یووه در مقابل لیون شد. با پیوستن بازیكنان جدید و احیای ستاره‌هایی مثل دیبالا یوونتوس همچنان یكی از قدرتمندترین تیم‌های حال‌حاضر اروپا است.

 

 

منظورتان بازیكنانی مثل مك‌كنی كه نیست؟ ! (خنده)

 

راسش اگر بخواهم صادقانه بگویم من هم از این خرید متعجب شدم. اصلاً انتظار نداشتم بازیكنی مثل او در رادار یوونتوس قرار داشته باشد. با این حال وستون همیشه یكی از خوب‌های شالكه در فصول اخیر بوده؛ حتی در روزهایی كه این تیم خوب نبود. آنچه كه از او دیده‌ام استفاده خوب از ضربات سر و بازی درگیرانه‌اش در زمین است. به ‌هر حال او به یووه پیوسته و در این باشگاه شما قطعاً ارتقاء پیدا خواهید كرد. بیایید به بهترین‌ها امیدوار باشیم.

 

و آخرین سؤال دغدغه این روزهای همه طرفداران بیانكونری است؛ سوارز یا ژكو؟

 

انتخاب من ادین ژكو است. او یك مهاجم به تمام معنا است؛ همان بازیكنی كه جایش در یوونتوس فعلی خالی است. فكر می‌كنم بهترین مكمل برای دیبالا و رونالدو خواهد بود. ژكو می‌تواند آن فضاسازی مورد نیاز برای رونالدو و دیبالا را به خوبی در زمین فراهم كند. اما سوارز هم عالی است؛ كیست كه از پیوستن او به یووه و تشكیل مثلث ترسناك رونالدو، دیبالا، سوارز هیجان‌زده نشود. اینكه ژكو را ترجیح می‌دهم اما بیشتر به خاطر ویژگی‌هایی است كه او دارد و احساس می‌كنم برای یووه كاربردی‌تر است.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: